Tuesday, January 04, 2011

school has started!!!

  1. x best nye bila balik kolej je tengok barang masih lagi b'sepah dlm bilik. langsung x nmpak katil. so dengan gagah nye aku + my mum t'paksa m'alihkan barang2 tu sume. dan aku pun t'pk, kenapa la kolej begitu kejam just suruh kitorang bilik no 4 dlm setiap umah jadi bilik stor. rotate ah, biar orang lain rase kan betapa bahagianye balik kolej kena melayan habuk2 yang tebal. *sighh..* 
penat sapu tau!

so, resultnye, sneeze banyak kali, bila bangun pagi esoknye, sore throat yg sangat teruk + runny nose. =( 
and that was my very first day at the class, at the new fac lak tuh. haisyy...


1. 1st day at school--

simptom 1st day aku pun b'mula (suffer it sejak masuk UPM) blurr..blur..blurr... apa yang orang cakap sume aku x brape nak paham sebenarnye. yang paling best, 1st class, pathology. sumpah aku memang lambat nak pick-up apa yang Dr.Noordin cakap kat depan tu. and the worst, terrible thing is, AKU TAK INGAT LIVER TU APA!!!! 
              
tak mungkin!!how come aku lupa benda yang aku suka makan ni???


Oh My New Fac~
tak, kami tak sesat pun. jalan je da jumpa kelas. masuk new fac punye la excited. enormous building, like 100x bigger than our old fac. tapi, kosong nye dalam tu. hmm..memang. barang2 tak siap pindah lagi. speaker x de, mike x de. and the worst part is, NO CAFE!!!!
Boleh dikatakan hampir semua warga DVM2 m'buat muka ini lepas je tahu realiti t'sebut
bas pun x de. so kitorang pun dengan gigih nye melintas jalan besar yg sibuk tu dan b'jalan kaki balik ke kolej untuk m'cari sesuap nasi untuk mengisi perut yang kelaparan.. which actually took us almost 15 minutes. and the surau, yang untuk student punye, they said it is way too small. OMG..x kan kot. kami sume b'harap sangat la dapat surau yang besar sikit, since the new fac pun sememangnye t'lalu besar. *sighh..* hopefully next week sume benda selesai la hendak nye..

2. 2nd day, which is today
sneezing has gone, tapi diganti dengan ultimate runny nose!! bwahaha!!! hari ni supposedly nak pegi bayar yuran. tapi, tapi.. ramai giler orang kat pejabat bendahari. my turn was like 100++ lagi. rase cam x b'baloi je tunggu, so aku pun x bayar la yuran. tapi sempat la pegi hantar cheongsam untuk ditambah span kat bahu. 
then, pegi PK, and the doctor asked, "awak ni suke kaler purple ye. sume purple ni. tengok kasut. eh, kasut kaler biru pulak."  hai la doktor, memang sweet, tapi maybe better just rawat aku drpd tengok baju aku. ^^"

back to fac, aku tak sembahyang lagi. n so dengan mase yang tinggal lagi 2-3 minit before lab Dr.Shanti start, aku dengan berani nye pegi kuar pegi surau. bila balik semula ke lab, tengok2 meja da dihuni dengan manusia lain. nampaknye grouping telah dibuat. aku pun terase cuak. da la tengah drowsy gile lepas makan ubat. terase macam tengah terbang je.. ada sekumpulan manusia melambai2, so aku pun terus pegi kat meja tu dengan cuak nye. and ketua kelas pun b'kata, "ambik labcoat, Dr.Shanti x nampak." ahh..mana beg aku pun aku x tau. too late, Dr.shanti spot aku tanpa labcoat and b'kata..

Dr.S : Where's ur labcoat?
Aku: Saye tengah cari beg saye..
Dr.S: What's so special about ur bag?
Aku: tadi saye kuar sekejap, balik2 je tengok beg saye da xde. *dengan muke sedih* 
budak2 kelas gelak
Dr.S: Who know where her bag is?

Pfftt...bila da jumpa bag and duduk balik kat meja, baru la aku t'sedar. ape la craps yang aku cakap kt Dr.Shanti tadi? malu nye... >///< but seriously, my brain couldn't reason and interpret information that well. maybe because I was too high. ciss..lupa pulak ubat asma tu memang ade effect yang pelik. 
hopefully, sok gi x de la lagi b'laku ke-bingung-an lagi. +, x mo ah makan ubat asma time ade kelas. entah apa yang jadi nanti.

No comments:

Post a Comment